17 Ocak 2011 Pazartesi

REÇEL DÜNYAMDA YEPYENİ LEZZET : MANDALİNA

Evet,Bodrum ve Bodrum'un tüm ürünlerinin sevdalısı olan ben, kış ortasında yine bir Bodrum ilişkisi kurdum. Ne mi yaptım ? Bodrum mandalinası'ndan reçel....

Hem de ne reçel görsel şölen adeta, turuncu ve mis kokulu kabuğuyla yarım ay şeklinde birsürü mandalina ve reçelin turuncuya çalan rengi ile suyu muhteşem güzel duruyor kavanozun içinde.

Önce Ocak ayı gibi tezgahlara düşmeye başlayan sert ama azıcık çekirdekli çok sulu Bodrum mandalinasından 1 kg alıp akşamdan soğuk suya koyuyorsunuz. Sabah yumuşayıncaya kadar tencerede haşlanıyor. Süzgece alıp, üzerine soğuk su dökerek biraz bekletip soğuyana kadar süzgece alıyorsunuz.

Yaklaşık 2 saat sonra iyice soğuyan mandalinaları ortadan keserek içerisindeki çekirdekleri ayıklayın.
Ocakta 1,5 kg şeker ile 1bardak suyu iyice şerbet kıvamına gelene dek kaynatın.
Kaynayan şerbetin içerisine mandalinaları koyun. Yaklaşık 45 dk.kaynadıktan sonra 1 limon suyunu  ilave edin. 10 dk. sonra ocağı kapatın.

Soğuduktan sonra kavanoza yerleştirin, işin görsel şöleni burada başlıyor.Sadece kavanozu seyretmek için bile bu reçel yapılır.

Haydi sezonu geçmeden reçel yapımı için işbaşına  !!!!!

4 yorum:

  1. daha yemedim ama görünüşü çok güzeldi

    YanıtlaSil
  2. Bodrum mandalinasi her yerde bulunuyormu Didemcim?

    YanıtlaSil
  3. Mandalina reçeli ve Bodrum . Düşünmesi yetiyor gülümsemek için.
    Anlatım da o kadar hoş ki biran önce mutfağa gidip reçel yapmak istedim :)

    YanıtlaSil
  4. Önce Artemis ile Berna bi yapsın.
    Fatih

    YanıtlaSil