28 Şubat 2011 Pazartesi

MISIR ÇORBASI

Komlum Sevil abla sağolsun yıllardır her pişirdiğinde bana mutlaka kapıdan verirdi, ben de afiyetle içerdim. Eeee artık yeter bunu bende yapmalıyım dedim ve yaptım. Karadeniz'in meşhur mısır çorbası son derece keyifli ve kolay yapılıyor.

1 su bardağı kadar çorbalık beyaz mısır
1/2  bardak önceden haşlanmış nohut / kuru fasulye
1 kase yoğurt
1 kaşık un
1 yumurta
nane, tuz, sıvı yağ

Mısır'ı akşamdan bir taşım kaynatarak suyu ile birlikte soğuması için bırakın. Ertesi gün mısıra su ilave edip iyice haşlayın. (mümkün ise düdüklü tencerede 15 dk.)

Haşlanan mısır'a fasulye, nohut'u ilave edip kaynamaya devam etsin.
Ayrı bir kapta yumurta, yoğurt, un'u iyice çırpın. Çorbanın suyundan yedirerek karışımla terbiye işlemini bitirin.

Çorbaya yavaşça yedirdiğiniz karışımın bir taşım kaynamasını bekleyip tencerenin altını kapatın. Yağ, nane ve tuzu ateşte ısıtıp çorbaya ilave edin , servise hazır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder